Home

Hanulveen info:
Het laatste nieuws.
Nieuwarchief.
Hoe het begon.
Hanulveen I, de foto's.
Hanulveen II, de foto's.

Het spoor:
Het sporenplan.
De spoorbouw.
Gespot in Hanulveen.
Hanulveen spoorfilms.
Specials.

Het materieel:
De vloot.
De werkplaats.

Contact:
Webmaster mailen.
De spoorbouw.
Hier lees je alles over de opbouw van de tafels en de aanleg van het spoor.

1 | 2 | 3


19-08-2011

Het was mij opgevallen dat de ondergrond die ik nu heb niet al te best blijkt te zijn... Waar de rails liggen zakt het in en dit gebeurt niet gelijkmatig. Hierdoor liggen de rails hobbelig, en dat zie je aan de treinen. Dus heb ik besloten om de ondergrond te vervangen door een stevigere. Eerst alle rails opbergen.
19-08-2011

Rechts zie je de oude ondergrond nog liggen, het lichtkleurige deel is nieuw.
19-08-2011

Al snel liggen de rails weer op hun plek. De hoeveelheid werk valt me nog mee.
20-08-2011

Het deel richting de brug is nu ook gedaan. Ik heb proef gereden met de treinen maar ze lopen nu wel mooi vlak hoor. En tevens nog stiller. Binnenkort maak ik de ronde af.
21-08-2011

Ik ben vandaag weer even verder met de nieuwe ondergrond. Dit is het deel na de brug.
21-08-2011

En daar zijn vervolgens de sporen weer op vast gelegd. Daarna kon ik ook de brug weer af maken.
21-08-2011

Vervolgens de bocht om... nu is m'n pak ondergrond materiaal op. Binnenkort even een pak bij halen.
21-08-2011

Nu ik toch bezig ben heb ik gelijk maar het grote rangeerdeel herzien. Rechts (met de rode shimmns er op)zie je de twee hoofdsporen. Daarnaast twee goederen laad/los sporen (met de 300640 aan het eind) met omloop mogelijkheid. En in het midden van de baan de opstelsporen, die nog verlengd worden naar 2,50m.

1 | 2 | 3