Home

Hanulveen info:
Het laatste nieuws.
Nieuwarchief.
Hoe het begon.
Hanulveen I, de foto's.
Hanulveen II, de foto's.

Het spoor:
Het sporenplan.
De spoorbouw.
Gespot in Hanulveen.
Hanulveen spoorfilms.
Specials.

Het materieel:
De vloot.
De werkplaats.

Contact:
Webmaster mailen.

Sporenplan Hanulveen III, 2011 baanplan-hanulveen III-versie2.1 (79K) Dit is het allerjongste plan. Ik ben totaal opnieuw begonnen met de hobby, zowel met de baan als met het materieel. Dit sporenplan is veruit het grootst mogelijke in de beschikbare ruimte.

* Bovenin het bos. Hierin word de trein grotendeels aan het zicht ontrokken.
* De 1 meter lange Neerklapbare Brug (rood).
* Hanulveen dorp (oranje) met de 3 sporen voor het museum materieel en het locterrein.
* Hanulveen Station (blauw) met de 2,40m lange perrons.
* De goederenoverslag (Bruin) ligt op het industrieterrein.

Deze baan is uiteraard ook weer DCC digitaal.


Sporenplan Hanulveen II, 2004-2005

Deze baan was nodig omdat er teveel treinen waren voor op de oude baan. Ook werd deze baan vanaf het begin DCC digitaal uitgevoerd. Daardoor was het mogelijk om al het materieel op de baan te hebben staan en rijden.
Het groene deel was de verhoogde dijk, daar liepen de treinen mooie lange stukken rechtdoor. Het blauwe deel waren de perrons van 1,90m. En linksboven zie je het onmiskenbare opstelterrein.

Sporenplan Hanulveen I, 2002-2004

Deze baan had een dubbelspoor ovaal, met een heel klein rangeerdeel. De lange zijden van de baan waren 2,50m. Niet zo heel groot dus. Het was een analoge baan, opgedeeld in 4 gedeelten. De gedeeltes in de verschillende kleuren waren apart geschakeld. hierdoor was het mogelijk om met 4 treinen te rijden, al was het zeer bewerkelijk.